“Namiņā” vizuālās mākslas stundās 1. klasei sadarbībā ar Dabas vides estētikas studiju esam iekļāvuši Varavīksnes ciklu. Tas ietver astoņas izglītojošas, radošas un sakārtojošas nodarbības skolēniem. Nodarbības ir veidotas, lai atmodinātu un stiprinātu bērnu radošās dotības, sekmētu individualitātes attīstību, palīdzētu līdzsvarot un sakārtot emocijas.
Esot saskarsmē ar krāsainām smiltīm bērna maņas iegūst kvalitatīvus krāsas, skaņas un sajūtu impulsus. Nodarbībās tiek izmantotas krāsotas kvarca smiltis. Pateicoties smilšu kvalitātei (augstajam kvarca sastāvam) un īpašajai krāsošanas tehnoloģijai, smiltis spēj pozitīvi ietekmēt bērna redzes un dzirdes centrus. Kvarcu kristālu spēja lauzt gaismas starus šūnu reģenerācijai pareizos leņķos, sekmē smadzeņu neironu darbību. Saskarsme ar smiltīm līdzsvaro bērnu emocijas, rada interesi, zinātkāri un motivāciju mācīties.
- Katrā no astoņām nodarbībām ir paredzēti uzdevumi, kas palielina skolēna uztveres diapazonu, kā arī kustību vingrinājumi kas attīsta koncentrēšanās spējas, piepūles u.c. prasmes.
- Viena nodarbība nedēļā, atbalsta skolēna individuālā dabiskā ritma saskaņošanos ar skolas mācību ritmu. Pieredze un pētījumi rāda, ka ritmiska darbošanās, noteiktā kārtībā spēj ietekmēt hipofīzes darbību un pozitīvi ietekmēt bērna emocionalitāti.
- Smalkās motorikas attīstība, zināšanu apguve un radošā pieredze nodrošina jaunu prasmju un iemaņu veidošanos.
- Tā ir iespēja, apgūt mācīšanās prasmes bez liekas pārslodzes. Nodarbību cikla struktūrā tiek nodrošināta kompetenču izglītības pieeja un saturs. Nodarbība tiek organizēta klases stundas laikā un tās ilgums ir 40 min.
- Bērnu kopīgs, radošs pārdzīvojums sekmē savstarpējo komunikācijas prasmju uzlabošanos, pozitīvi ietekmē skolēnu savstarpējās attiecības u.c. Bērni darbojas gan individuāli, gan grupā.
- Bērnu sniegtā atziņa: “Pasaule, pēc šīm nodarbībām ir palikusi krāsaināka….” – apliecina, ka Varavīksnes cikla apguve dod prieku un gandarījumu par paveiktajiem darbiem.