Sākumskola “Namiņš” bija viena no 206 mācību iestādēm, kas 7.martā 6.klašu diagnosticējošo darbu dabaszinībās organizēja portālā uzdevumi.lv. Kopumā digitālā formātā darbus kārtoja 5794 skolēni no visas Latvijas.
Tiešsaistes darbs tika veidots sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un palīdzēja būtiski atvieglot vērtēšanas procesu, kā arī veicināt skolēnu digitālo kompetenci.
Šis ir jau trešais veiksmīgi organizētais tiešsaistes diagnosticējošais darbs uzdevumi.lv platformā. Pērnā gada aprīlī tika aizvadīts pilotprojekts, bet jau septembrī organizēts pirmais tiešsaistes diagnosticējošais darbs fizikā un ķīmijā 10. klasēm.
Diagnosticējošais darbs 6.klasēm sastāvēja no 30 uzdevumiem, no kuriem automātiski tika izlaboti pirmie 18 testveida uzdevumi, tādējādi ietaupot laiku, ko skolotājs pavada darbu labošanā. Daļēji automātiski tika labots 19.-24.uzdevums, kur skolēnam atbildē bija jāieraksta viens vārds vai skaitlis. Ja skolēna atbildi sistēma neieskaitīja, tad skolotājam tā bija jāpārskata un jāpārliecinās, vai skolēna atbilde tiešām ir neprecīza vai arī viņš ir pieļāvis drukas kļūdu. Savukārt atbildes uz atvērtajiem jautājumiem darba 25.-30. uzdevumā tiešsaistē vērtēja pats skolotājs.
Tiklīdz skolotājs bija pabeidzis uzdevumu vērtēšanu, uzdevumi.lv sistēma automātiski veica skolēnu rezultātu apkopošanu un nosūtīšanu Valsts izglītības satura centram, atvieglojot skolotāja darbu un izslēdzot iespēju kļūdīties datu ievadē ar roku.
Pēc diagnosticējošā darba izpildes skolotāji piedalījās tiešsaistes darba novērtēšanas aptaujā. Vairāk nekā 98% aptaujāto pedagogu diagnosticējošā darba izpildi tiešsaistē vērtēja atzinīgi. Skolotāji pozitīvi novērtēja to, ka skolēni uzreiz pēc darba izpildes redzēja rezultātu par testveida uzdevumiem, bet pēc darba labošanas – saņēma visu uzdevumu pareizās atbildes un varēja tās analizēt. Tāpat tika uzslavētas tādas tiešsaistes darba priekšrocības kā automātiska skolēnu rezultātu pārsūtīšana VISC, automātiska testveida uzdevumu vērtēšana, kā arī laika un papīra resursu ietaupījumu, kas ļāva saudzēt vidi.
Aptuveni 97% pedagogu norādīja, ka arī nākotnē atbalsta diagnosticējošo darbu izpildi tiešsaistē un ieteiktu šo izpildes formātu arī citās skolās. Tāpat daļa skolu atzina, ka labprāt vēlētos organizēt diagnosticējošā darba izpildi tiešsaistē, taču skolā nav pietiekama tehniskā nodrošinājuma, kas ļautu kārtot darbu digitālā formātā.
Atgādinām, ka pirms diagnosticējošā darba izpildes, izvērtējot mācību iestādes iespējas un resursu pietiekamību, skolas varēja izvēlēties, kādā formātā – drukātā vai digitālā – darbu pildīt. Var piebilst, ka drukātā versijā darbs sastāvēja no 4 lapām, tādējādi, pildot dabaszinību diagnosticējošo darbu tiešsaistē, 206 skolas kopā ietaupīja 23 176 lapas jeb aptuveni 115 kilogramus papīra.
VISC un uzdevumi.lv veiksmīgās sadarbības, kā arī pedagogu pozitīvo atsauksmju rezultātā arī turpmāk paredzēts organizēt diagnosticējošos darbus tiešsaistē.
Portāla uzdevumi.lv mērķis, pielāgojot diagnosticējošo darbu izpildei tiešsaistē, ir veicināt inovatīvo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izmantošanu skolēnu zināšanu pārbaudē, kā arī modernizēt un atvieglot darbu vērtēšanas un analīzes procesu.