Jā, solfedžo turnīrā ir jāmāk atbildēt ātri un pareizi uz atjautīgiem jautājumiem, gan arī jāprot nodziedāt pareizo atbildi! 2024. gada 7. martā Ogres Mūzikas un mākslas skolā aizvadīts pirmais mūzikas teorētisko mācību priekšmetu konkurss Solfedžo turnīrs. Skaņu spēles, kuru organizēja
Privātā mūzikas skola “Namiņš” un Ogres Mūzikas un mākslas skola.
Pārbaudīt savus spēkus solfedžo konkursā ieradās komandas no desmit tuvākām un tālākām mūzikas skolām: Rīgas, Ādažiem, Berģiem, Ķekavas, Līgatnes, Ogres, Siguldas,
Ulbrokas, Valmieras un Vecumniekiem.
Konkursa sākumā komandas atraktīvi, skanīgi un radoši prezentēja savus mājas darbus – komandas prezentācija. Šajā uzdevumā tika atklāts savs komandas nosaukums,
parādot savas muzikālās un pat teatrālās prasmes. Dalībnieku sacensības gars izpaudās visos trīs konkursa posmos: pirmajā atbildes uz interaktīvajā displejā uzdotajiem
jautājumiem bija jāsniedz, izmantojot viedierīces, otrajā posmā dalībnieki paši varēja izvēlēties jautājumus, uz kuriem atbildēt, pēc kategorijas un grūtības pakāpes, līdz ar to arī
paši lemt par potenciāli iegūstamo punktu skaitu. Finālā tika noskaidroti dziedošākie latviešu tautasdziesmu pazinēji, kuriem ir ass prāts un laba iztēle.
Pirms rezultātu paziņošanas, dalībniekus ar fragmentiem no stāvizrādes “Pūt un palaid” priecēja mūziķis Vairis Nartišs.
Konkursa laureāti:
1.vieta – komanda Brilliante (Ķekavas Mūzikas skola)
2.vieta – komanda Četras ceturtdaļas (Privātā mūzikas skola “Namiņš”)
3.vieta – komanda Kvartakords (Siguldas Mākslu skola "Baltais flīģelis")
Atzinības raksts – komanda Kvartu rondo (Ogres Mūzikas un mākslas skola).
Konkursu vērtēja profesionāla žūrija:
Zane Reitere – Mūzikas teorijas skolotāja MIKC NMV, Emīla Dārziņa mūzikas skola;
Gunita Bičule – Direktora vietniece Mūzikas jomā, Ogres Mūzikas un mākslas skola;
Katrīna Marta Stoka – Solfedžo skolotāja, Salaspils Mūzikas un mākslas skola.
“Šis konkurss dod brīnišķīgu ieskatu mūzikas teorijas pasaulē – solfedžo nav tikai “tas garlaicīgais priekšmets mūzikas skolā”, bet tas ir kas daudz vairāk. Redzēt, kā skolēni ar
entuziasmu un lielu prieku veic dažādus mūzikas teorijas uzdevumus, sacenšas savā starpā, kurš precīzāk intonēs dotos nošu piemērus, tas parāda to, ka skolēniem patīk solfedžo, un
ka mūzikas teorija var būt tikpat aizraujoša kā instrumentspēle! Prieks par solfedžo skolotāju aizrautību mācot šo priekšmetu, jo, ja nebūtu entuziasma pilni skolotāji, nebūtu arī šie
talantīgie un inteliģentie skolēni! Bija prieks vērot un vērtēt šos centīgos skolēnus – mums, skolotājiem, vienmēr ir liels prieks redzēt sava darba augļus! Paldies par uzaicinājumu būt
daļai no šī brīnišķīgā pasākuma! Ja instrumentspēlē ir valsts konkurss, kādēļ mums solfedžo nevar būt savs?”, spriež Katrīna Marta Stoka.
Konkursā mūzikas teorija lieliski savijās ar jauniešiem tik tuvu lietu – digitālajām tehnoloģijām un spēlēm. Iespējams, tāpēc dalībnieki un skolotāji pēc konkursa atzīst, ka tas
bijis ļoti interesants, radošs un aizraujošs veids, kā kopā sadarbojoties, pārbaudīt savas prasmes un papildināt zināšanas mūzikas teorijā. Lai skolēniem arī turpmāk ir degsme
izzināt, atklāt un pierādīt savas zināšanas solfedžo!